Etiketter

, , , , , , , , ,

Jag säger det allt för ofta, jag tänker tanken varje dag, att nu ska jag ta tag i livet och göra de förändringar jag behöver och vill ha. Men att verkligen göra något åt den dåliga spiral som JAG låter livet befinna sig i är inte lätt.

Först av allt måste jag hitta en sund relation till mat, gör jag det så kommer jag närmare mitt mål med en viktnedgång på ca 8-10 kg. Och där under resans gång så borde jag bli piggare, gladare, mer självsäker, känna mig attraktivare och då även komma ett steg närmare en relation och tvåsamhet…

Det låter så väldigt enkelt när man skriver ner det såhär men i verkligheten kommer livet emellan och det är då jag tappar det och faller tillbaka till att frossa i tröstande mat och godis, och då tappar jag respekten för mig själv, tappar självförtroendet, äcklas av min kropp och spiralen fortsätter neråt.

Och när jag nu ligger här i sängen denna söndag morgon är det inget undantag att jag tänker samma sak igen… att i dag…

Jag har varit inskriven på viktväktarna sedan i december till ingen nytta och om jag inte tar tag i detta nu så säger jag upp det, det är ju dyrt.

Men nu är några dagar framåt planerade och jag ska se om detta är den gången som jag lyckas vända spiralen…

Kram/E