Etiketter

, , , , , , , ,

I morgon startar jag två veckor med lågkolhydratkost, jag vill inte säga lchf för så långt drar jag det inte.

Jag har provat viktväktarna lite halvhjärtat ett tag nu men det stressar mig att räkna sp och känna ett misslyckande när jag inte håller mig inom antalet. Jag sparar sp på mat för att frossa i godsaker på helgen och vräker i mig proteinbars och pepsi max, det är ju tom 0 sp i pepsin utan socker…

Viktväktarna fungerar säkert för många och kanske även för mig, men inte just nu då det mest stressar när allt handlar om mat, sp, vägdagar, sparade vb, vad är det minst sp i, vad räcker det till resten av dagen osv…

Jag behöver verkligen ”detoxa” mig från socker och överätning och bara få äta utan att väga, räkna och ha koll på allt, jag ska äta mat helt enkelt.

Såklart vill jag tappa några kilo (8) och förhoppningsvis bli av med lite värk i kroppen med.

Wish me luck!

/ E