Är detta kanske året då jag börjar blogga lite igen? Vem vet? 😊

I dag, Nyårsdag, kände jag för att summera 2018 iallafall.

Jag kan nog säga att inte mycket har förändrats från året innan när det kommer till mig och mitt liv.

Jag är på samma jobb, jag träffade inte han med stort H, jag har inte lyckats ändra vare sig livsstil eller vikt… jo uppåt 🙄 …så det blir till att göra ett omtag på flera av planen och se om jag kommer någonstans 2019.

Detta året ska bli mitt år, året då jag blir mitt bästa jag, året då jag börjar älska mig själv istället för att ”skada” mig genom att se mig själv som en oälskbar person som ingen vill vara med. Jag ska vara rädd om min kropp och hitta en hållbar livsstil med hälsan i fokus.

Ett mål är att bara omge mig med människor som tycker om mig för den jag är och inga falska ”vänner” som finns där när det passar dom bara. Jag är trött på att det alltid är jag som tar initiativ till att ses och det köper jag inte längre. Vill man inte ha med mig att göra så slipper man. Jag ska se till att de få vänner jag omger mig med är de som ger mig positiv energi och som faktiskt hör av sig irl.

Kärleken kommer om och när den kommer. Jag jagar inte den utan ser hellre att jag är trygg i att vara själv och inte beroende av att vara i en relation vilket jag ju klarat mig utan i drygt sex år nu. Det är ju mest att det kan vara tråkigt att inte ha någon att hitta på saker med, resa med osv.

Såklart har jag ett mål med min träning, jag börjar med 100 pass innan midsommar, och målet med vikten är att tappa 8-10 kg under samma period.

Det finns säkert mer men ibland när man har sådär jättemycket att säga så det är svårt att säga något alls…

Om det blir mer regelbunden blogg vet jag inte, behövde nog mest avrunda ett år som avslutades lite kantstött och starta det nya med känslan av att jag släppt det som varit och nu börjar jag MIN resa mot mitt bästa jag!

Nu önskar jag er den bästa starten på 2019, må bäst!

Kram / E