Etiketter

, , , ,

Då var det nytt år, 2016 skriver vi idag. Jag firade min Nyårsafton tillsammans med två väninnor. Vi åt gott och drack gott, pratade och helt plötsligt var det dags gå ut och titta på alla fyrverkeri och att skåla in det nya året. 

Jag är väldigt kluven till det här med fyrverkerier, jag gillar det inte alls samtidigt som jag tycker det är ”kul” att fira nyår. Jag lider otroligt mycket med alla skräckslagna djur, den ångest dom känner borde göra att fyrverkeri förbjuds för privatpersoner och bara anordnas av tex kommuner och bara skjuts vid tolvslaget. Men nu är det inte så och vi upplevde ett rejält fyrverkeri vädret till trots för det regnade här. 

Jag knallade hem vid 01,30, en lagom sträcka på ett par 100 meter bara. Kisarna var inne såklart och ville ut och lufta sig när jag kom, men bara en kort stund och sedan ville dom in igen. Idag har det inte hänt mycket, bara tagit det lugnt, soffläge alltså.

Jag ska fixa hemmagjord pizza och titta på Agnetas Nyårskarameller ikväll, i morgon jobbar jag så ingen långhelg för min del.

Må bäst!

Kram / E. 

  
       

 

