Etiketter

, , , , , , , , , , ,

Tankarna kommer då och då på om jag skulle börja blogga lite mer frekvent igen, så som jag gjorde tidigare. När jag får upp påminnelser på fb om vad som hände just denna dagen för x antal år sedan så dyker det alltid upp ett blogginlägg eftersom jag skrev varje dag, då brukar jag sitta en stund och läsa tillbaka och minnas….så mycket fina minnen och kommentarer blandade med så mycket smärta, tröstande ord och pepp gör att jag saknar både de glada minnena men även ventilen som det var att skriva när jag mådde som sämst.

Jag ska känna efter lite så får jag se vad det blir av det. Det hade varit läge iofs då jag sitter och tänker på året som snart tar sin början och som jag ska fylla med förändringar till det bättre, det har blivit ännu tydligare då jag läst gamla inlägg i bloggen och blir smärtsamt påmind om att jag står och stampar på samma ställe som när marken drogs undan sommaren 2012, iallafall när det komer till kärleken.

Idag är det Juldagen och jag har tagit det lugnt, vaknade vid 8,30 och gav mig ut på en pw/intervallrunda på 30 minuter, det är vecka 2 på c25k som jag kör nu för att komma igång med löpningen igen efter att ha haft ont i rygg och höft ett bra tag.

Julaftonen firades först med barn och barnbarn, föräldrar och exman med familj och på kvällen var jag hos mina föräldrar själv och åt lite innan jag landade hemma i soffan med den obligatoriska julfilmen Tomten är far till alla barnen. Hoppas ni haft en fin jul såhär långt, i morgon är min julefrid över då det är tillbaka till jobbet och annandagsrean.

  
Må bäst!

Kram / E

