Etiketter

, , , , , ,

Sommaren börjar så smått övergå i en höstkänsla, trots ett par riktigt varma och soliga veckor nu i augusti så är kvällarna fuktigare och mörkare, vinden drar med sig löv från träden, på åkrarna samlas höbalarna och kvar blir stubb. 

Denna sommaren har verkligen rusat förbi men det känner man kanske alltid eller? Något tar slut och något nytt börjar. Jag älskar verkligen hösten så det känns ok bara det inte blir regn och rusk för hela slanten, jag vill ha de där soliga härliga höstdagarna i fina färger.

Min fina sommarvana håller i sig och jag tränar 5-6 pass i veckan. Jag varierar mellan pw, löpning, gymmet och jympa beroende på hur mina dagar ser ut. Det är verkligen skönt att vara i gång. Vikten rör sig sakta, ca 4 kg ner nu men det viktigaste är känslan av styrka i kroppen. 

I helgen som gick hade vi Kick Off på Friskis, tog tillfället i akt och testade yoga för första gången, helt ok, lite svårt att få med andningen och kände mig något stel men det är väl det som ska bli bättre om man går regelbundet gissar jag.

Så som det heter…det rullar på som vanligt, på jobb, på fritiden och det i det icke befintliga kärlekslivet. I det stora hela är jag nöjd, många dagar känns livet helt perfekt men fortfarande tappar jag fotfästet då och då och blir riktigt låg, innerst inne känner jag ju att det saknas en pusselbit, jag vill ju få älska och bli älskad, vem vill inte det? 

Och minnen av en kärlek så stor finns runt omkring hela tiden, musik, bilder, dofter, tankar…..

  

Typ så…
Kram/ E

