Etiketter

, , , , , ,

Optimistiskt positiv så är känslan VISSA dagar, men fortfarande svajar det och jag känner mig låg, saknar, längtar, förbannar om vartannat.
Musik, bilder, dofter, ja vad som helst kan trigga igång längtan efter det som varit men som sagt, ibland känns det som om jag är på väg att acceptera samtidigt som jag tror att jag är livrädd för att göra det, då finns ingen återvändo, då är det över på riktigt och det är en skrämmande tanke.

Men nu har jag lite saker att se fram emot med min familj och det känns fint. Räknar ner veckorna….
Jag spånar även på att äntligen ta ett steg närmre min dröm om ett boende på Mallorca. Jag vill och ska äga en lägenhet där någon gång, men i dagsläget funderar jag i banorna på att hyra privat några gånger per år för att hitta en annan känsla än charterkänslan, flyga reguljärt och åka ner andra årstider än sommar, kanske bara en långweekend då och då.
Vi får se, än är det på planeringsstadiet.

Vad har annars hänt då?
Jobbet flyter på och jag trivs, jag har varit och gjort synundersökning och nu kommer det svåraste, att välja bågar….jag har glasögon som funkar ok men jag är trött på bågarna och det var fyra år sedan jag bytte så jag tyckte det var dags. Samtidigt provade jag ut endagslinser som jag tänker att jag ska ha när jag vill ha solglasögon, vid träning och när jag åker skidor tex.
Bågar har jag avvaktat med lite, jag behöver fundera.

Hoppas ni har en skön helg, må bäst!
Kram / E

Här i myllret finns min blivande lgh….skön tanke…

IMG_1318

