Etiketter

, , , , , , , , ,

Då har vi lämnat 2014 bakom oss…äntligen säger jag! 2014 var ett skitår på många sätt och vis för både mig och människor jag älskar.

Min kärlek J försvann mer eller mindre helt från mitt liv och nu måste jag få hjärtat att förstå det hjärnan förstod redan för två år sedan….
Jag hittar kärleken när jag är redo och det är jag inte just nu.

Min dotter genomgick en separation från sin sambo, med två små barn är det jobbigt och såklart ledsamt då hon inte var den som ville detta. Hon håller fortfarande på att försöka hitta en tillvaro som ska bli hennes och barnens nya vardag.

I oktober tvingades jag ta mitt livs värsta beslut….att låta min älskade hund Selma få somna in. Efter drygt 12 år då vi i princip varit tillsammans dagligen blev detta en sådan tomhet och en sorg som fortfarande sliter tag i mig med full kraft vissa stunder. Jag saknar henne så otroligt mycket….

Jobbmässigt var det en tuff höst, delvis pga att jag mått dåligt delar av året, delvis för att det är ett tufft jobb överhuvudtget, speciellt i motgång är man rätt ensam som mellanchef…
Jag tog ett beslut redan under hösten att jag skulle lägga min energi på mig själv och på att må bra så med det i tankarna så backade jag ett steg och jag ska istället börja på en ny, lite mindre butik nästa vecka och jag släpper den där jag är idag, jobbet är detsamma men jag tror att detta blir bra, annorlunda bra.

Fanns det något bra med 2014 då? Jadå, jag blev farmor för andra gången, mitt fjärde barnbarn lilla E föddes i juni. Nu har jag två killar och två tjejer, underbaraste ungarna i världen såklart.

Nu ser jag fram emot 2015 och det har jag bestämt att det ska bli mitt år!

Kram / E

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/555/26120588/files/2015/01/img_1224.jpg

