Etiketter

, , , ,

En liten glimt av lycka i gårkväll..efter tre dygn lyckades jag hitta min försvunna Simba igen. Kallade som vanligt vid dörren när jag skulle lägga mig…och tyckte plötsligt att jag hörde något, på med en jacka och ut för att försöka lokalisera det jag hörde…kom närmre parkeringen och visst hörde jag ett desperat jamande från en av garagelängorna!

Och vad gör jag nu?? Ser att det lyser hos en av grannarna som har sin bil i den längan, jag har min i den andra..springer snabbt dit och knackar på dörren, Frasse min andra katt hänger med. Hon letar fram nycklar och under tiden springer jag tillbaka, Simba är riktigt stressad och jamar förtvivlat, nu är båda ”bröderna” med, både Frasse och Truls står och nosar mot garageporten och jamar lite till svar.

Grannen kommer och öppnar upp sin port och tack och lov har dom galler mellan platserna, för längst bort står en liten rädd kise som sakta vågar sig närmre friheten när jag sätter mig och lockar. i min länga har vi rutgaller och där går det inte att komma mellan de olika platserna så vilken jäkla tur!!
När han väl kommer ut möts han av Truls som nosar nyfiket på honom och alla tre springer efter mig hemåt och in i tryggheten igen.

Oj vad jag är glad, vilken lättnad. Han var oljig och skitig, hungrig och törstig men verkar ok för övrigt.
Tänk vad de små liven betyder mycket…

/E

Skitig men hemma i värmen…Jag ska aldrig mer klaga när han ligger på mina ben så att jag inte kan röra mig i sängen…

IMG_1014.JPG

