Etiketter

, , ,

När ingenting verkar fungera i livet, vad gör man då? Var hittar man kraften att förändra allt? Jag skulle verkligen behöva förändra precis allt…..så känns det iallafall.
Jag är jämt på dåligt humör, irriterad, trött, osocial och vill helst bara sitta hemma där jag inte behöver bry mig på så mycket.
Jag tröstar mig med godis och onyttigheter, ibland känns det som om jag håller på att bli som en av dom i Biggest Loser som berättar att dom åt för att döva något annat.
När jag inte är i balans så gör jag så, jag slutar bry mig, vikten går uppåt och har gjort så det senaste året, visst jag tränar och jag börjar leva sunt varje måndag men det räcker ju inte när det spricker på tisdagen och ännu mer när det blir helg.
Jag vet ju svaret, jag vet ju hur jag mådde för något år sedan…då när jag mådde bra, då när jag hade flyt i livet och allt gick som en dans. Och även om jag stötte på svårigheter då med så hade jag en stabil grund att stå på, kärleken som fick mig att hitta energin igen och så tog jag nya tag.
Ska det verkligen behöva vara så att jag inte ska kunna må bra även utan kärlek? Jag vill inte vara beroende av någon annan…..
Så hur hittar jag kärleken till bara livet och mig själv? Det har jag tyvärr inte svaret eller lösningen på och det är det som är kruxet.
Livet och vardagen rullar på i full fart, jobb, träna, städa, sova….var hittar jag återhämtningen? Var hittar jag tiden att andas och som det så fint heter…hitta mig själv?
Jag behöver komma till en vändpunkt, helst utan att det ska behöva hända något drastiskt. Kan man tvinga fram vändpunkten eller den kommer när den kommer? Vad vet jag……

/ E

…..är det så enkelt?

20140413-191707.jpg

