Etiketter

, , , , , ,

Ja och det betyder ju att vi tagit oss in i mars månad, den första vårmånaden. I Skåne är det inte direkt vårkänslor denna morgon, jag kom nyss in från en löprunda och det är småblåsigt, lite regn i luften och inte alls skönt. Men visst, vissa morgnar känns det som om något är på gång, det är ljust, fåglarna kvittrar och temperaturen når upp till en 6-7 plusgrader så nog är den i antågande den där efterlängtade våren.

Idag är det även min lilla mammas födelsedag, och inte vilken som helst utan hennes 70 årsdag.
Den kommer vi att fira med henne lite senare idag, just nu vet jag att deras vänner tagit med dom på frukost och fler lär väl dyka upp under dagen.

Helgen bara rusar förbi, fredag är en tvkväll för mig, nu startade ju Let’s Dance och jag tyckte det var ett bra gäng i år. Jag ser fram emot att följa Simon från Biggest Loser, vilken resa han gjort. Benjamin Wahlgren var outstanding i första dansen men det fanns inte direkt någon dålig tyckte jag.
Igår var det Årsmöte på Friskis och Svettis, jag blev invald som suppleant i styrelsen och det ska bli kul att engagera sig lite mer igen. Jag var väldigt aktiv under många år men jobb på annan ort gjorde att jag nte hade tid och ork att vara så aktiv som jag skulle vilja. Men nu jobbar jag på hemmaplan, jag har kommit igång med min träning och tycker att Friskis har de bästa alternativen för varierad träning och för alla typer av människor, från motionärer till väldigt aktiva, från barn och ungdomar till pensionärer.

Nu önskar jag er en fin söndag, må bäst och var rädda om varandra.
Kram / E

20140302-095830.jpg

