Etiketter

, , , , , , ,

Firade min julafton redan i går tillsammans med mina barn, barnbarn, föräldrar och min fd man och hans familj.
Vi var hemma hos min dotter och svärson där vi bjöds på god mat bestående av serbisk/makedonska maträtter och
dotterns hemmagjorda godsaker.
Dom små fick öppna sina julklappar och höll sedan i gång långt in på kvällen, vi andra hamnade i ett mindre matkoma
och vid 22-tiden åkte vi hemåt.

I dag är det då den ”riktiga” julaftonen och de sociala medierna svämmar över av uppdateringar om mat, gemenskap
kärlek och mys….
Tja, för min del är det bara ännu en dag, jag har varit och handlat, tittat på tv, var hos mina föräldrar och åt lite och nu
är jag tillbaka i min soffa och har hoppat i pyamasen.

Denna julen får jag inget sällskap i kväll…de senaste fyra åren har J kommit ner efter sitt julfirande och vi har kunnat
mysa lite, något år har vi åkt in till Domkyrkan i Lund och gått på midnattsmässa, men inte i år….vi ses inte längre och
vi har nog kommit till vägs ände….
Så denna julen stryker jag ett streck över och återgår nu till min vardag där jag trivs bäst, där jag inte behöver känna att
jag saknar något eller någon.
Nu är det bara en nyår med att ta sig igenom sedan är det ett nytt friskt år och jag kan vända blad.
Nu julens höjdpunkt…Tomten är far till alla barnen på tv.

Må bäst!
/ E

20131224-211558.jpg

