Etiketter

, , , , , , ,

Lördagkväll…sitter ensam…det börjar bli min vardag nu tycker jag.
Jag mår absolut inte dåligt av att vara ensam men jag mår dåligt av omständigheterna som gör att jag sitter ensam ofta på helgerna.
Jag har lite mig själv att skylla eftersom jag har ett val, ett val att avsluta det som kanske inte leder någonstans…
Förmodligen hade jag inte haft mer sällskap då men jag hade iallafall haft kontroll på hur helgerna skulle se ut, idag låter jag mig styras av känslor vilket är så fel men jag är inte redo att förändra och jag vet inte om jag vill ha den förändringen heller.
Jag vill ha tillbaka det liv jag hade och det är hoppet om det som gör att jag är här jag är i dag, och jag vet inte vad som skulle få mig att tappa hoppet, eller jo det vet jag kanske men sålänge det inte hänt så….

Denna dagen började på bästa sätt iallafall, bredvid den man jag vill dela livet med, men underbart är kort…
På förmiddagen hade jag lite fixardag med bostadrättsföreningen där jag bor nu, det blev lite hacka ogräs och sopa på allmänna ytor.
Efter lunch så åkte Selma och jag ut till Ellinge och tog en lång promenad, blåsigt och riktig höst men skönt att få lite energi.
Jag har verkligen tagit det lugnt annars i dag, det blev t o m en timme på soffan, att sova middag kan vara skönt ibland om det inte blir för länge för då blir jag seg.

Och nu är då kvällen här, det blir jag och tvn..
Önskar er en skön fortsättning på helgen, må bäst!

Kram / E

20131012-195004.jpg

