Etiketter

, , , , , , , , , , ,

Fredagen blev det soffläge för nästan hela slanten, trött efter jobbeveckan.

I lördags var det härligt väder, nästan 25 grader varmt.
Selma och jag körde ner till Ellinge och gick vår vanliga runda.
På eftermiddagen tittade dottern och lille M in på en snabbvisit innan dom skulle till hennes pappa.
Kvällen tillbringade jag själv i lugn och ro i sällskap av endast tvn.

Söndagen kickade jag i gång med 5 km löpning, den första rundan på nästan tre veckor men det kändes ok.
Sedan ägnades en stor del av dagen åt att leta efter kisen Truls som för första gången på lördagkvällen gick ut utanför tomten och såklart blev det som jag befarat, han kom inte tillbaka.
Jag cyklade och promenerade runt i området utan att hitta honom, bad mina vänner som bor här i närheten om hjälp via fb att hålla koll när dom var ute.
På eftermiddagen ringde min väninna och granne ute i Ellinge….lilla hjärtat hade gått hela vägen ”hem” igen och satt utanför det gamla huset, en tripp på ca 3 km över åker och fält.
Usch vad jag kände mig dum som dragit bort honom från sin trygghet, men ibland har man inget val, nu bor vi här och så är det……
Nu får han stanna inne ett tag så han förhoppningsvis känner att det här är det nya hemmet.

Kvällen blev lugn och jag kunde slappna av igen och så fick jag mysigt besök….helgen avslutades alltså på bästa sätt.

Hoppas att ni haft en fin helg och att ni kunnat njuta av härligt sensommarväder.
Ha en skön kväll och sov så gott när det är dags.
Kram / E

20130909-205856.jpg

