Etiketter

, , , , , , ,

Detta är sista riktiga helgen i mitt älskade Ellinge…
Jag har en klump i magen och tårarna bränner bakom ögonlocken så fort jag tänker tanken, allt är sista gången här ute…här som jag haft mitt hem och min trygghet i nästan 10 år.
Jag går längs vägen tittar ut över de nyskördade fälten och tårarna rinner.
Detta är en ”separation” som kommer att bli jobbig och den kommer i en period av mitt liv då mycket annat med är jobbigt vilket gör det värre eftersom tryggheten och lugnet jag känner här rycks bort.
Mitt hem och naturen här ute har alltid fungerat som balsam för min själ när jag haft det jobbigt och nu måste jag vara på en plats, i ett hem jag inte känner något för, det är en främmande miljö och inget känns tryggt.

Förut hade jag ju J när jag kände mig ur form, J var alltid trygghet och lugn för mig, jag mådde alltid bra och var lycklig, allt var så mycket enklare och lättare då men nu är han en av anledningarna till att jag är så i obalans som jag är, jag tror aldrig jag känt mig så ensam som jag gör just nu, ensam i allt, ensam med alla tankar och funderingar och jag vet inte hur jag ska hitta mitt lugn och min trygghet, hur jag ska hitta tillbaka till glädje och kärlek igen.

Det finns så mycket att glädjas åt, mina barn, barnbarn, ett kommande barnbarn, vänner osv men jag drar mig gärna undan när jag inte mår bra, jag behöver bara få vara tills det vänder, för det vet jag att det gör. Nu har det varit tufft till och från under ett helt år och jag har länge trott att det skulle vända eller rättare sagt att jag skulle vända det för det är ju jag själv som måste ta mig upp och ta kontroll över mitt liv.

Ja förutom elände så rullar ju livet på, jobb och flytt tar all tid. Fick nycklarna till huset i går och nu är jag och föräldrarna i full gång med målning och tapetsering, kör lite lådor och städar av.
Själva flyttlasset är tänkt att gå på onsdag.
Nu kryper jag in under filten och önskar er en fin fortsättning på helgen.
Kram / E

20130824-211314.jpg

