Etiketter

, , , , , , , , , , , , , ,

Snart är de fyra härliga semesterveckorna över, och vädermässigt kan jag bara säga att mycket bättre kan det nog inte bli.
Varmt och soligt, ett par dagar tillbringades på stranden och resten i trädgården.

I övrigt så hade jag många förväntningar som blev krossade och tillintetgjorda, det handlar såklart om förhoppningen om att få mysa och tillbringa tid med en kärlek som inte inte fanns här när jag behövde den…
Tyvärr har jag tillåtit att detta fått mig ur balans och gjort mig ledsen och jag har inte njutit som jag borde gjort.

Sommaren har dock innehållit vänner, både gamla och nyfunna, lite trevliga kvällar både på hemmaplan och även en tågresa bort.
Det är något jag ser fram emot att underhålla under resten av året med, jag ska bli bättre på att vårda vänner och komma ut och göra saker för min egen skull.

Givetvis har jag försökt få tid med mina barn och barnbarn så gott jag kunnat men de två första veckorna av min semester var dom iväg i Italien och tyvärr fick dom åka hemåt några dagar för tidigt då deras dedo (farfar) blev sämre och ett dygn efter deras hemkomst somnade han in vilket såklart gjort att deras tid tillbringats mycket med sin pappa, baba (farmor) och den sidan av familjen och så idag har vi alla varit och tagit ett sista farväl av honom.

En hel del tid har även gått åt till att förbereda inför flytten som närmar sig snabbt nu, jag är långt ifrån färdig så en del kvällar lär jag få lägga på detta så att jag blir så redo jag kan bli.

Träningen har hamnat i skymundan, en ursäkt som inte duger är att det varit för varmt att springa, jag har gjort det några gånger men inte tillräckligt så nästa vecka är det planering och tillbaka i rutiner som gäller.

Bloggandet har ju inte heller fått någon tid och jag vet inte hur det blir i framtiden heller, jag har inte den riktiga lusten till något nu för tiden, är inne i en svacka och har varit det länge nu, det vet ni som hängt med ett tag.
När J försvann för ett år sedan så tappade jag fotfästet och bloggandet blev mer en terapi för egen del, och trots att J kom tillbaka och finns där ute i periforin nu så blev inget detsamma igen, inte ens bloggandet.

Jag behöver hitta mig själv som det så fint heter, jag funderar mycket på vad jag vill och hur jag ska komma vidare för jag har fastnat där…i förra sommaren och de känslorna som jag delvis återupplevt denna sommaren, det känns obearbetat på något vis och jag försöker komma på varför jag tillåter mig att påverkas såhär.
Dålig självkänsla? Ja säkert, och hur gör man den bättre då? Det är saker jag ska försöka jobba på när jag vet hur.

Mycket tankar och mycket som händer i mitt liv just nu gör att jag känner lite olust och oro, det är beslut som tagits och ska tas, det kommer att påverka mitt liv på ett eller annat sätt…jag vänder blad och påbörjar ett nytt oskrivet blad.
En del kommer jag säkert att skriva om, en del blir en inre resa som jag håller för mig själv.

Jag hoppas att er sommar och semester bjudit på allt ni önskat och att ni är utvilade och redo för den stundande hösten som kommer så småningom, vi kan ju hoppas på lite sensommarvärme och några fina dagar till så att vi kan suga ut det sista av sommaren 2013.

Nu önskar jag er en fin kväll, jag säger godnatt då det varit en lång dag och jag känner mig trött.
Kram / E

20130808-212758.jpg

