Etiketter

, , , , , ,

Denna morgon är himlen öppen och det kommer en åskknall då och då. Det är säkert bra för naturen men det gör att jag får planera om lite, gräsklippning känns inte som en bra idé och löpning känns inte heller så frestande just nu iallafall, hoppas på en runda senare i dag om det blir uppehåll.

Ja…då är det dagen efter den stora Schlagerkvällen, vad tyckte ni?
Jag har ingen direkt åsikt, Danmark hade en bra låt så det säger jag inget om, men jag tyckte inte att det fanns någon som var självklart bäst som förra året då Loreen vann.
Sedan är den sista timmen en ren plåga….jisses vad lång tid denna röstning pågår, det tar liksom udden av hela tävlingen, man orkar knappt bry sig, och dessutom vet man ju exakt hur de olika länderna lägger sina röster, ni vet….kära grannar emellan, att dom sedan krigar mot varandra i vardagen, ja det glöms i detta sammanhang.
Nej, detta är något jag tittar på bara för att, inget annat.

Desto roligare var det ju då att Sverige slog Finland i hockeyn och är klara för final i dag! Det är inget jag tänker missa! Att finalmotståndarna blev Schweiz var med kul då dom verkligen har överraskat och slagit ut lag som man trodde skulle ta sig till final.

Annars så är det som tidigare, lite upp och lite ner, jag får fortfarande känslan av panik ibland när jag tänker på hur det ska bli med allt men det måste ju bli bra, alternativet vill jag inte ens tänka på.
Men jag är inte vän med tanken än, hjärtat kämpar emot hjärnan…
Ha nu en fin söndag, må bäst!
Kram / E

20130519-095117.jpg

