Etiketter

, , , , , , , , ,

Ja just nu känns livet ok, det går verkligen upp och ner och vissa stunder grips jag av ” panik ” och undrar vad jag gjort när jag skrev under köpekontraktet på radhuset.
Jag var ute på en lång promenad med Selma i morse, sol och varmt.
Då känner jag både ett lugn men även hur mycket jag kommer att sakna dessa omgivningar, jag tänker att det är sista sommaren här men att jag kommer att ta mig ner och promenera och springa här varje vecka, det är typ 15 minuters promenad ner hit men klart det blir annorlunda när jag har haft naturen utanför dörren i snart 10 år.
Jag är mest orolig för kisarna, dom har aldrig bott i befolkade område med bilar och människor på detta viset som det blir i ett radhusområde där förmodligen inte alla älskar katter.
Men det får ju lösa sig eller hur? Jag måste intala mig att det gör det.

Ja tankarna är många och det svänger ofta, det är alltid jobbigt att bryta upp samtidigt som jag försöker se det som en nystart på alla plan.
Det blir mitt hem, där jag inte har bott med någon annan innan, där jag inte har minnen från något och någon som betytt mycket för mig.

Nu ska jag försöka fortsätta tänka positivt denna dagen, jag ska i väg och fixa naglarna strax och sedan blir det ju nästan en heldag framför tvn….semifinal i hockeyn Sverige – Finland och i kväll Mellofestival.
Jag har inte direkt någon favorit i den sistnämnda tävlingen, gillar Robin såklart men att vi skulle vinna igen är nog inte troligt.
I hockyn är det självklart Tre Kronor som ska hejas fram, det lär bli tufft men alla tummar hålls!

20130518-111936.jpg

