Etiketter

, , , , , ,

Godmorgon! Det är en underbar förmiddag här i Ellinge! Jag startade dagen med 30 minuters löpning och nu avnjuts en herbalifeshake på terassen, det är riktigt varmt.
Det har varit en viss bloggtystnad här den senaste veckan…det är nu en vecka och två dagar sedan min trygghet fick sig en käftsmäll därav denna tystnad.
Jag har behövt tiden till att landa, tänka, fatta beslut och framför allt går mycket energi åt till att hålla vardagen i gång.
Jag mår bra men mitt agerande och mitt tankesätt tyder inte alltid på det, jag har aldrig varit rädd för det kompakta mörker som är här ute på kvällarna, jag har aldrig varit rädd för att ha olåst eller ha terassdörren öppen på kvällen om vädret tillåter, jag har aldrig brytt mig på att Selma skäller, det gör hon på mycket..alltid.
Nu är det saker som jag reagerar på direkt, varför skäller hon? Är där någon utanför? Jag kollar dörrar och fönster varje kväll, jag har koll på folk och bilar när jag är ute osv.
Jag vet ju att sannolikheten att dom kommer tillbaka hit är väldigt liten men känslan av att någon har koll på mig och vad jag gör finns där.
Jag har i mina funderingar fattat en del beslut som har varit svåra att ta innan men nu har jag fått den spark i baken som jag behövde, det finns ingen annan väg att gå.
Jag kommer inte att vara så flitig på bloggen på ett tag nu heller, känslan av att vara iakttagen även här finns med i bakgrunden så därför är det mest min vikt och hälsoresa som kommer att uppdateras.
Nu ska jag fortsätta att njuta av solen och önskar er en härlig dag!
Kram / E

20130505-105428.jpg

