Etiketter

, , , , , , ,

Då var jag hemma i mitt Ellinge igen efter två långa intensiva dagar av utbildning i Göteborg.
Härliga diskussioner och härliga kollegor från landets alla hörn.
Mitt ben har ju varit lite grus i bägaren, jag har inte varit på topp, dels har jag haft ont och kännt mig begränsad av det och dels känner jag en viss oro över hur pass allvarlig skadan är.
Fick lite råd och tips av en vän i går, hon är sjukgymnast och fick se bilder på min fot och mitt ben.
Rådet var vila, vila, vila, benet i högläge ofta och inte gå och stå så mycket att det börjar banka och göra ont, då har jag överansträngt det.
I dag har jag inte gått många steg, jag har suttit med benet högt hela dagen, mina kära kollegor har hämtat mat till mig och flyttat stolar och bord, allt för att jag skulle slippa anstränga mig, gulligt va?
Lite jobbig hemresa med tåget då jag satt så att jag inte kunde ha benet uppe men jag satt iallafall.
Nu är jag hemma i soffan och sitter med benet i högläge, det är inte lika svullet som i går och det är jag glad för, då var jag faktiskt rädd.
Nu ska jag lyda råden jag fick och vila hela helgen, på måndag måste jag kunna se någon förbättring!!
Jag är riktigt ledsen över att jag inte kan springa denna veckan och förmodligen inte nästa heller, trodde aldrig att jag skulle sakna just det hahaha.
Men så är det väl bara för att jag inte kan, jag lär sucka sedan när jag väl ska ta mig ut igen.
Nu blir det soffläge och en tidig kväll för min del.
Godnatt önskar jag er och sov så gott.
Kram / E

20130404-205028.jpg

