Etiketter

, , , , , ,

Godmorgon, onsdag i dag och snart är halva veckan gången. Jag jobbar lång dag, slutar 18 och jag är redan trött.
Just nu har jag inget flyt alls, allt tycks vara motigt och jag börjar bli smått less på det. Det var ju inte såhär mitt 2013 skulle börja.
Och i samma stund som jag skrev detta nu, så inser jag att det är ju jag och ingen annan som har makten att förändra det….
Varför är det så lätt att fastna i ett gammalt mönster? Trygghet? Rädsla?
Jag tror inte att jag vågat eller orkat känna efter, det är jobbigt att komma nära sina känslor ibland, speciellt om det inte är sköna känslor.
Fick ett bra tips av en bloggvän som gjort en måltavla för hela året, där skriver man upp på lappar var man vill vara och när, man sätter upp dessa på en synlig plats som en påminnelse och följer det i vardagen, för ibland tror jag att problemet ligger i att man inte sorterar upp livet efter vad man vill och därför rullar det bara på i gamla spår, bra som dåliga. Målen ska vara både, privata, jobbrelaterade, ekonomiska, vikt och hälsa osv.
Jag hoppas att det kan bli lättare att fatta rätt beslut om man vet var man är på väg och har en målbild om var man vill vara.
Japp så ska jag göra!
Men nu ska jag först jobba, så ha en fin dag, må bäst!
Kram / E

20130109-074835.jpg

