Etiketter

, , , , , , , , ,

Godmorgon, lördagen och helgen är här. Det har kommit en massa blötsnö under natten och det ser ut att töa lite nu, tråkigt om det inte får vara en vit jul och om det fryser på så blir det ju obehagligt halt på vägarna.

Jul ja, såhär i juletider blir jag lätt lite nostalgisk eller vad jag ska kalla det, jag får en ”låg” känsla och blir lätt rörd till tårar av musik, minnen och tankar. Kanske är det för att jag påminns om att ännu ett år snart är förbi, jag tittar tillbaka och inser att det är väldigt många år sedan jag firade jul som en kärnfamilj, med små barn och allt vad julen innebär, alltså har åren rusat förbi och den tiden kommer aldrig mer tillbaka.
Julen är inte detsamma nu, inga traditioner och mest en massa stress.
Detta året ska jag dock få njuta av en julafton med både barn och barnbarn även om dom är lite små än för att uppskatta julen fullt ut.

Min dotter rörde mig med till tårar i går med ett långt blogginlägg om kärleken till sin son, detta som en reaktion på det fruktansvärda som hänt i USA där så många familjer inte får fira en jul med sina barn för att en sjuk person bestämde sig för att förstöra så många liv istället för att bara avsluta sitt eget.
När hon beskriver den känslan tar det mig tillbaka till när hon var 1-2 år och jag hade exakt samma tankar och känslor för mina barn, det finns inget större än kärleken till sina barn och det förändras inte fast dom nu är vuxna och har egna familjer.
Och kärleken till barnbarnen är med otroligt stark, att få se dessa små växa upp är en gåva.

Finaste ….

20121215-101042.jpg

Jag har Nyhetsmorgon på tvn, där sjöng Mauro Scocco sin låt ” Två änglar i snön” och även det rörde mig till tårar..vackert och melankoliskt, den känslan som framkallas då är känslan av en ensamhet, kärlekar som passerat i livet och att inte ha den där speciella personen att dela allt med…eller ja, svårt att förklara.

Nu ska jag försöka hitta lite energi till denna dagen, jag är helt stopp i huvudet fortfarande, hostig, trång i luftrören och allmänt kass nu på morgonen. Jag hoppas det känns bättre när jag varit uppe ett tag.
Jag ska försöka baka lite lussebullar tänkte jag. Annars blir det nog mest soffläge tills J kommer i kväll.
Ha en fin helg, var rädda om varandra!

Kram / E

20121215-101812.jpg

