Etiketter

, , , , ,

Efter att ha blivit bjuden på middag i hus 11 traskade jag hemåt i snöyran. Jag konstaterade att om det fortsätter att snöa och blåsa får jag problem att ta mig ut från tomten. Så vad är bättre då än att vara förberedd? Fram med snöskyffeln och skotta…
Nu är ju halva jobbet gjort om det kommer lika mycket till i natt.

20121209-164917.jpg

Tidigare i dag gjorde jag Pepparkaksbollar, raw food, gjorda på enbart nötter, lite honung, vatten och pepparkakskrydda. Jag har aldrig gjort sådana innan utan fick receptet via en blogg jag läser. Kommer att ändra lite till nästa gång, lite grövre nötmassa, lite mindre pepparkakskrydda och jag kommer att göra dom lite mindre då dom trots sin nyttighet är ganska kaloririka.

20121209-165333.jpg

Nu har lugnet infunnit sig och jag tänker bara njuta av att sitta inne i värmen med tända ljus och lite glögg.
Varma adventskramar! / E

20121209-165516.jpg

