Etiketter

, , , , ,

Godmorgon! Smått trött och känner fortfarande av lite förkylning. Vädret i Ellinge denna morgon har jag bara sett från fönstret, det bjöd inte in till någon promenad så det blev soffan och filten direkt istället.
Denna måndag är en bra dag att börja om från början lite när det gäller min hälso och viktresa. nu börjar ju tiden då det är en massa frosseri i diverse mat, en massa tillställningar då man träffas enbart för att äta, en svår tid att hålla sig inom gränserna så varför inte börja nu?
Jag behöver ha hittat en balans innan dess så att jag som är en gottegris kan äta utan att överdriva.

Jag har även börjat en resa där jag rensar bort en massa onödigt som finns i lådor, skåp, skräprum osv, det tar energi bara av att jag vet att det finns där.
I går gick jag igenom mina två grovkök, städskåp, medicinskåp, en byrå och lite annat, jäklar med skräp och saker som jag inte visste att jag hade bara, alltså behöver jag inte det.

Allt detta för att kunna ta ett rejält nytt fräscht avstamp när 2013 startar om drygt en månad.
Fortsättning följer….

Så med detta sagt, ha en riktigt fin start på denna vecka! Kram / E

20121126-072202.jpg

