Etiketter

, , , , , , , ,

Den 6 juni 2011 gick jag med i en peppgrupp på viktklubb där jag är medlem, den gick ut på att lära sig springa 5 km på 9 veckors program, C25K, man började så smått med att gå några minuter och springa kanske 1 minut och sedan ökades sträckan och löptiden efterhand. 5 km lyckades vi alla i gruppen att nå så programmet fungerar, det kanske är någon av er som vill komma igång och då kan jag rekommendera det, sök på nätet på C25K. Som ni vet har jag fortsatt att springa några gånger i veckan för min hälsa och för min viktresa ju. Och idag 6 juni 2012, exakt 1 år efter så lyckades jag att springa min första mil, jag är otroligt stolt över mig själv, att jag har en vinnarskalle trots allt, för det var bara huvud de sista km, då är det ren vilja inget annat.

Nu har jag druckit min shake och mitt te, sitter bara och njuter av känslan en stund innan jag ska göra mig i ordning och åka upp till J, vi ska på middag hos hans föräldrar i dag.

Jag passar på att önska er en fin nationaldag, hoppas ni har lite sol för det har vi här i Ellinge idag. Må bäst! Kram / E

