Etiketter

, , , , , , , , ,

Jag vet knappt varför vi ”firar” denna dag, eller varför det är en röd dag så jag fick googla det…Kristi himmelsfärds dag är inom kristendomen dagen då Jesus efter återuppståndelsen enligt Nya testamentet lämnade jorden och fördes upp till himlen inför elva av apostlarna. Hursomhelst är jag och många fler lediga denna dagen och det är ju skönt. Vädret visar sig dock inte från sin bästa sida i Ellinge denna morgon, regn och rusk.

Jag har druckit min frukostshake och tittar lite på nyhetsmorgon, J har tagit sovmorgon och har inte visat sig än så vi har inte bestämt vad vi ska fylla dagen med. Det ska bli skönt att bara vara ledig och så tar vi det som det kommer. En sak vi måste göra är att ta beslut om vilket hotell vi ska bo på i sommar, vi har just nu tre bokningar, en i Menton och två i Roquebrune Cap Martin i utkanten av Monaco. Vi har vår favorit och det är Casa Rocca Bruna i Roquebrune, enda nackdelen är att det är svårt med parkering eftersom det är en liten by på en bergssluttning ner mot medelhavet. Vi får se vilket det blir.

Ha en riktigt fin dag, hoppas att ni får njuta av lite ledighet ni med. Kram / E

Denna utsikten från Casa Rocca Bruna kan man väl stå ut med?

