Etiketter

, , , ,

Ja nöjd med att det blev 4 km löpning i lätt regn, så skönt att vara igång…igen! Nu hoppas jag att kroppen tål det och att jag slipper dessa tråkiga virus som har avlöpt varandra den senaste månaden.

På jobbet har jag med fått gjort en del av det jag hade föresatt mig, rensat lite papper och lite annat kontorsarbete. Så sammanfattningsvis en bra dag.

Jag har dock lite orosmoln på himlen, en av mina kisar bestämde sig för att plantera om mina påskliljor som jag hade på vardagsrumsbordet, fattar inte att jag är så dum att jag köpte dom från början då jag borde vetat att det kan innebära döden om en katt får bara en liten bit av en påsklilja i sig. Det har gått två dygn och jag har pratat med djursjukhuset, det verkar lugnt men jag vågar inte slappna av utan kollar honom hela tiden och då tycker ju jag såklart att han beter sig konstigt, dricker mycket, är slö, har tom blick osv. Sedan började Selma plötsligt halta och ville inte stödja på ena bakbenet igår, jag tycker att hon är lite svullen vid vristen men jag kan inte se något sår eller så, kanske en stukning eller sitter det uppe i ryggen där hon har haft ont tidigare. Dessa djur, man älskar dom så men det betyder ju att man oroar sig lika mycket.

Nu ska jag varva ner med en dusch och sedan får det bli en kopp te framför tvn/datorn.

Min lille Frasse ❤

