Etiketter

, , , ,

Stackars lille Simba, vi fck ju en tid hos veterinären efter att han svullnat upp rejält runt svansroten. Han kom in förra veckan lite tilltufsad så jag förstod att han varit i slagsmål. Efter att han fått en lugnande spruta så blev han rakad och då såg man 5 hål efter ett kattbett, ett av hålen var rejält stort och det var ingen vacker syn, fyllt med var. Så efter en rengörande spolning och en pennicillinspruta, tratt på och matte 1000 kr fattigare är vi nu hemma i soffan där han krupit upp på filten hos mig fortfarande lite groggy och trött stackarn. Suck, dessa katter.

Förutom detta då så har dagen varit bra, jag har varit hos frissan och klippt mig, färg sätter jag i själv. Nu blir det en kopp te och tv. Jag säger godnatt till er och så återkommer jag i morgon. Natti natti….

20120227-203647.jpg

20120227-204017.jpg

