Etiketter

, , , , , , ,

Då har ett nytt år börjat och jag kan se tillbaka på året som gått och konstatera att det har varit ett händelserikt år på ett bra sätt.

Arbetsmässigt fick jag börja min tjänst i Eslöv och slapp att pendla till Hbg, det gav mig så mycket vinst i tid och ork.

2011 var året då jag redan i januari blev mormor till lille Milian, mitt första barnbarn, det var en speciell känsla, lite overkligt men så mysigt, idag är han ett riktigt charmtroll som snart firar sin ettårsdag.

I juni satte jag upp ett mål att förändra min livsstil, att göra saker som är bra för min kropp istället för att missköta den som jag gjort länge med att äta sötsaker varje dag tex, inte röra på mig och vara allmänt slarvig med mat och dryck. Jag började min ”resa” med att ändra matvanor och började löpträna, resultatet jag nådde innan årsskiftet var – 10 kg och jag klarar nu att springa dryga 5 km lr ca 40 minuter i sträck.

Sommaren 2011 hade jag en underbar Europatripp med J, mannen som får mig att må så bra, vi bilade ner till Rivieran och bara njöt av allt vi fick se och uppleva

I december blev jag så äntligen farmor med, till lille Kristian. Att ha förmånen att få två friska, underbara små barnbarn under ett och samma år är nog svårslaget.

Detta var väl de stora händelserna under året, och under hela året har jag haft lyckan av att få ha J vid min sida och det känns underbart och härligt.

Nu när vi går in i 2012 har jag inte tänkt avge några som helst nyårslöften, däremot har jag mål jag vill uppnå och planer jag vill följa. Jag ska fortsätta att vara snäll mot min kropp och själ, det innebär några fler kg att bli av med, fortsätta löpningen, planen där är Vårruset i maj och Malmömilen i juni.

Jag ska njuta av mina barn och barnbarn så ofta jag har möjlighet, tiden går så fort. Jag ska ta vara på stunderna jag har med mina föräldrar.

Jag ska bli bättre på att ta mig tid att träffa vänner, frukost, lunch, tjejmiddag lr vad som helst, är dålig på att ta tid till det.

Jag ska ge Selma långa promenader, lilla gumman börjar bli gammal ju. Mina kisar ska ha ett fortsatt bra liv här ute i Ellinge.

Jag ska vårda kärleken till J, aldrig ta den för given utan verkligen njuta av varje stund vi har.

Med detta, årets första inlägg vill jag önska alla mina bloggläsare….

